De la Zilele Biz adunate – creativitate practică și inovație constructivă
A fost și ediția cu nr 17 de Zilele BIZ și am ajuns, pentru al 4-lea an la rând, la ziua de Media și Marketing. Vă zic de la început că dacă ați ratat acest eveniment, ați pierdut destul de multe. Cred că puteți aloca de pe acum buget pentru 2018, fie că lucrați în marketing, în media, la client, în agenție sau sunteți freelancer/start-uper. Dacă nu ați ajuns, o să vă las câteva idei reținute de la oameni cu experiență în domeniu. Sper să le aplicați pentru că depinde de fiecare dintre noi să schimbăm puțin publicitatea din România și s-o transformăm din ceva extrem de banal și sec, cum se întâmplă în mare parte acum, într-o experiență pentru consumator și într-o conversație deschisă.
- Oricât de tentantă este creativitatea, ea nu înseamnă absolut nimic în publicitate dacă nu este aplicabilă. Matei Psatta povestea despre faptul că trecerea de la agenție la client a însemnat și să gândești “inside the box”. Asta înseamnă că realmente să înțelegi cum funcționează un business, în ce stadiu este, să reușești să pui întrebările corecte, iar mai apoi să dezvolți concepte și campanii. În sens invers, oricât ar fi de frumos, dacă ai o super idee dar nu este implementabilă sau sună doar în power point bine, nu vei avea rezultatele dorite.
- trecem de la top of mind pentru un brand la top of discussion. adică, degeaba ești cel mai cunoscut X dacă consumatorii nu discută cu și despre tine. Oamenii vor branduri care spun ceva despre personalitatea lor, cu care se identifică, care le aduc un plus de valoare. Consumatorii se schimbă și nu mai sunt ușor de prins, cu precădere când sunt posibilități infinite de a alege, indiferent de domeniu.
- încearcă să scapi de campaniile clasice cum ar fi cea făcută pentru un festival în care faci un spațiu pentru public, dai niște produse gratis, anunți în social media și cam asta a fost. Poți încerca oricând inovația, dacă ai și un clinet curajos, acel ceva care să rămâne în mintea tuturor tocmai pentru că nu a fost asociat cu vânzarea rapidă sau colectarea unor leaduri. Iar un exemplu simpatic văzut la Zilele BIZ este “The awake your experiment Grolsch” gândită de Kubis.
- Am mai aflat că există (acum ia naștere) o agenție de trenduri, The Hunters. Adina Vlad (Managing Partner, Unlock Market Research) a prezentat-o și a discutat despre faptul că viitorul constă în a identifică trendurile și a le urma în comunicare. Adică publicitatea trebuie să se adapteze extrem de rapid, să anticipeze, să uite de repetiții dealungul a 7 sezoane, să schimbe ritmul. Iar asta este complicat, mai ales când depinzi de bugete și de decizia unor oameni care nu conștientizează că nu pot supraviețui fără a se adapta, nici ei, nici brandurile pe care le dețin.
O să las la final o simplă idee: într-o piață atât de aglomerată, ca și brand, ce vrei să fii: pioner în a inova, migrator care îți îmbunătățești tacticile privind la ce s-a inovat sau adaptor care imită ce vede când deja nu mai este nimic interesant? Și cred că atât creativii cât și strategii se pot întreba acest lucru în fiecare dimineață când merg la birou sau atunci când au discuții cu clienții. Ne vedem și la anul la Zilele BIZ!
Foto: BIZ
- November 27, 2017