Trenduri și practici bune pentru magazine online de la GPeC 2019
E posibil ca interesul meu pentru e-commerce să fi crescut în ultimul an, de când am plecat din agenție, dar nu cred că acesta este singurul motiv pentru care mi-a plăcut atât de mult la GPeC – ul din toamna această. Am fost la eveniment și în alți ani, dar acum am notat multe informații utile. În plus, au fost mai multe activări de brand ca niciodată, iar conferința a avut loc la Teatrul Național București, într-un decor foarte interesant și care arăta impecabil. Și cum sunt convinsă că sunt mulți cei care sunt interesați de comerț electronic, dar nu au reușit să ajungă, las câteva din informațiile pe care le consder bune, cu focus pe trenduri în e-commerce și digital marketing.
- Valoarea unui client depinde de istoricul lui. Nu merită ca de Black Friday să investești masiv în aduri pentru a prinde noi useri. Aceștia sunt, în mare parte, vânători de oferte, iar în secunda doi pleacă. Cineva sugera că ar fi mai inteligent ca ofertele speciale să fie doar pentru clienții fideli, cu istoric.
- Analytics e o sursă extrem de puțin relevantă când analizăm un client. Cifrele din Analytics spun ceva despre unknown users identificați de Google, nu despre clientul real, despre modul lui de a consuma, de a gândi. E nevoie de o analiză mai profundă, orientată pe client, pentru a reuși în comerț electronic.
- Încercați pe website să prezentați produsele și serviciile în context, cu video reprezentativ, nu doar cu o poză seacă, care nu transmite și nici nu exemplifică nimic.
- Pe site este esențial să pui focus pe beneficiile produsului, în descrierea acestora.
- Se pare că în 2020 ne așteptăm la creșteri pentru: voice product reviews; micro-community based selling (exemplu: sacou pentru antreprenori) – așa aleg oamenii să se identifice cu microcomunități; devcomm sau investit în dialect comun între oamenii tehnici și cei comerciali.
- E absurd ca magazinele online să mai ignore Social Media și să nu conștientizeze câte beneficii are, că e încă un mod ieftin de a vinde enorm, că trebuie constant investit, strategic, în corelație cu performance marketing și celelalte canale folosite.
- În Social Media, cel mai important pentru shopurile online este să identifice rețele sociale potrivite, să investească în conținut și în media și să nu uite de customer service.
- Revoluția omnichannel sau cum magazinul online nu e doar un alt canal de vânzare pentru un brand, ci e unul important. Digitalizarea e un must fără de care mori, cum au făcut multe branduri, chiar și unele gigant. Și câteva moduri de omnichannel: card de fidelitate fizic să poată fi folosit și pe site; showrooming + webrooming, cu aceași gamă de produse și servicii; click&collect- deoarece oamenii încă preferă să cumpere online, dar să vină să ridice produsele din magazinele fizice.
- Fă pentru website un Blog on problems, NOT Volumes, adică nu e relevant că pui multe articole, ci unele care dezbat și rezolvă problemele reale ale consumatorilor. Poți dezvolta secțiunea de FAQ în mai multe articole.
- Lansarea în 2019 a Google Shopping, ceea ce schimbă total performance marketingul.
- Focus pe Customer Nurturing, loializare sau cum să treci de la a trimite un singur email la toți clienții, la mesaje personalizate în funcție de ce pagini văd, ce pun în coș și alte eventuri înregistrate pe site.
- Tot despre a încerca să tratezi individual fiecare client este vorba când amintesc și de Automatizări în comunicare prin chat bot. Și, poate, cel mai bun lucru este că poți educa și cere feedback userului cu ajutorul chat botilor.
- La final vă las cu această constatare: GDPR-de la avertisment la amenzi de 130k euro, după noroc. Dacă mai e cineva care ignoră GDPR-ul și crede că lui nu i se poate întâmpla, țin să anunț că sunt tot mai mulți utilizatori care fac plângere, multe verificări de la Autoritate și tot mai multe amenzi.
Cu siguranță vin și la următoarea editie GPeC Summit!
- November 6, 2019