Cum am rămas fără motor la mașină de la un schimb de ulei


Am stat să mă gândesc destul de mult dacă să spun și, mai ales, cum să o spun despre pățania cu mașina. Nu vreau ca acesta să fie considerat un articol făcut la nervi, deoarece nu este cazul. Au trecut trei luni de la incident, am depășit depresia, apoi furia, am trecut de la reclamație la avocat, până la stadiul în care am acceptat că nimic nu e întâmplător și că, poate, dacă aș fi avut mașină, se întâmpla ceva mai rău. În prezent mașina nu mai e pe numele meu și m-am desprins de ea, mai întâi mental apoi fizic. Încă nu îmi doresc una nouă, deși va veni și acel moment, dar m-am acomodat și fără, după 12 ani prorietar. Există viață ca pieton și pasager, deși e mult mai incomod și chiar mai scump, dacă comparam costurile lunare cu benzina cu cele pe care le dai pe Uber sau taxi. Dar, cred că ar fi nedrept să nu spun care este service-ul pe care eu îl voi ocoli, cum pot unii angajați să îți distrugă numele în piață și ce înseamnă să dai dovadă de nesimțire și aroganță în relația cu clientul. Și cred că fiecare trebuie să își asume greșeala, să suporte consecințele pe termen mediu și lung, chiar dacă scapă pe moment. Asta deoarece, din fericire, Google-ul are memorie și sunt tot mai puțin cei care aleg un service auto înainte de a se uita pe internet la recomandările sau feedbackul lăsat de alții.

Mașina decedată era un Seat Leon, 140 cai, motor de 2, din 2011. La final de octombrie mi-a apărut un martor de bord portocaliu, cel de ulei. Așa că am zis că e cazul să merg la o verificare. Nici nu mai știu de ce, dar cred că, fiind în proximitatea service-ului de lângă Mall Vitan unde mi-am schimbat anvelopele și am îndreptat jențile, am intrat la BRIGHT CARS. Dacă știam ce urmează în acea zi, în mod cert mă duceam acasă rapid cu tot cu senzor portocaliu aprins. Au pus mașina pe rampă, au verificat nivel de ulei și au zis că schimbă filtru de ulei și uleiul. După asta, nu au reușit nici pe calculator să stingă martorul. Așa că au zis că probabil trebuie să schimbăm un senzor, dar că e ok să merg câteva zile cu mașina și să vedem dacă nivelul de ulei scade sau ce se întâmplă. Deci să plec. Ceea ce am și făcut. Următoarea săptămână am mers maxim pe distante de 3-5 kilometri, de vreo câteva ori, plus am fost plecată din București, deci am folosit foarte puțin mașina, la maxim 50km/h, prin oraș. Pe 13 noiembrie am plecat spre Brăila. De aici începe circul. Când am coborât de pe A2, la Drajna, pe bord mi-a apărut senzor roșu, de data asta, de ulei, plus mesaj de Engine Off. Am mers maxim 500m, până să ies din intersecție și să trag pe dreapta. Apoi s-a blocat totul. Era sâmbătă seară, așa că am găsit cu greu o tractare, de 500 lei.

Luni dimineața, cei de la serviceul din Brăila au constatat că bușonul de ulei era căzut, nu fusese fixat bine, cel mai probabil. Până la ei, pe platforma, mașină se umpluse de ulei. Au schimbat și ei uleiul, au închis bușonul și mi-au zis că speră să nu se întâmple ceva mai grav. Marți dimineață, direct de la service am plecat din nou pe autostradă, spre București. La 100 de Km de intrarea în oraș, apare pe bord senzor roșu de baterie, mașina aproape instant blocată, iar la contact tremura groaznic. De data asta nu era vorba de niciun martor de ulei, iar partea electrică era ok. Din nou tractare, alți 500 de lei. M-a lăsat la un service de cartier, la intrare în București. Avea să revină aici mașina, 3 luni mai târziu. Până la acest moment însă, urmează telenovela cu Bright Cars. Am aflat astfel că a sărit o bielă prin motor, adică o piesă mică, astfel încât motorul s-a stricat deoarece, când a picat uleiul, a existat frecare fier pe fier. Mai mult nu știu să explic, dar este suficient. Pe scurt, neatenția cuiva care nu a strâns bine bușonul când a făcut un schimb banal de ulei la mașină a dus la ceea ce pare că nu se poate întâmpla nimănui: să se distrugă motorul. Iar o mașină fără motor este ca un om fără inimă, adică daună totală.

Prima dată când le-am zis  celor de la Bright Cars pe Whatsapp ce s-a întâmplat nici nu au vrut să audă și au răspuns “la mișto”. Am crezut atunci că o să explodez. Mai apoi, le-am dat mail și i-am întrebat dacă au vreo soluție. Nu au răspuns, pe nici una dintre adrese, nici cea de pe factură, nici cea de pe site. A urmat un mesaj pe Whatsapp prin care le spuneam de plângere ANPC, dar din nou am primit un ignore. Am plâns, am crezut vreo două săptămâni că e un vis, am fost în șoc deoarece cu o zi înainte aveam o mașină puternică, pe care am iubit-o enorm și care mi-a plăcut din toate punctele de vedere, ca în următoarea zi să nu mai fie. După aproape o lună a venit și răspuns de la ANPC că le-a dat amendă, dar pentru probe și martori îmi recomandă instanța. Cei de la RAR le-au dat și ei amendă, unii pe partea tehnică, alții pe partea legală. La sugestia unui prieten, deși voiam să abandonez, am luat și avocat și le-am făcut plângere. DOAR așa au vorbit, în prezența unui avocat. S-au contrazis, bâlbâit, au fost penibili, tupeiști și agresivi, cu precădere șeful mecanicilor, un anume Cristi. Între timp am luat mașina de unde o dusese tractarea, deoarece trecuseră 2 luni când am așteptat soluționarea reclamațiilor. Adică alți 300 de lei, plus costul de avocat.

Înainte de sărbători, post întâlnire, cei de la Bright Cars au zis că vor da un răspuns până în vacanța de iarnă. Apoi au zis că pe 3 ianuarie, apoi pe 7 ianuarie și tot așa. Pe 10 ianuarie a venit și decizia oficială: oferă costul manoperelor, iar eu plătesc piesele. Desigur că știam că este o bătaie de joc și că nu e corect. Soluția era să merg în instanță, dosarul ar fi costat cam 1000 de euro, iar procesul durează aproximativ 2 ani. Și nici nu este sigur că voi câștiga, deoarece nu este ceva simplu de demonstrat. Am zis că accept, dar să îmi dea ofertă detaliată pentru reparație. Au venit cu o propunere de 5000 de euro, ceea ce mi s-a părut jenant, deoarece între timp am aflat și că un motor SH e 600-1000 euro și că în rest nu sunt mari schimbări de piese. Uităm să precizez că le-a luat 20 de zile să facă oferta și o diagnosticare a mașinii, din momentul când am zis da negocierii și au venit să ia mașina pe platformă. O nouă dovadă de lipsă de profesionalism.

În final, după ce am analizat situația din toate punctele de vedere, am decis că nu voi mai investi nimic și că nu merită. Singura parte bună a fost ideea mea genială de a oferta patronul service-ului de cartier unde am ajuns întâmplător, despre care spuneam mai sus. I-am propus să o cumpere cu 2000 euro deoarece el o poate repara, avea deja un motor SH și că va scoate minim pe atât profit când o revinde. A acceptat instant, am semnat, scos de la Taxe și Impozite și asta a fost povestea. De BRIGHT CARS de pe Calea Dudești 167 nu vreau să mai aud și îmi e greață de atitudinea angajaților, de lipsa de asumare a unei greșeli umane, de personal slab calificat, de golăneala efectivă care se întâmplă acolo. Cred doar că există o lege a compensației în Univers. A fost teribil de nedrept ce am pățit, dar cu siguranță că apoi au venit și vor mai veni lucruri bune. Eu sunt curioasă dacă a mai avut cineva întâmplări cu acest service auto, franciză AD Garage. În rest… atenție la mecanici, la ce lucrări fac, stați lângă ei, nu credeți tot ce spune un service și consultați mai multe înainte de a repara ceva la mașină. Și sper să nu i se mai întâmple nimănui acest lucru stupid!

  • February 18, 2020
-->

Poate te interesează

Acestea sunt mituri despre prietenie sau adevăr?
August 12, 2024
Marea schimbare a venit când am învățat recunoștința
November 24, 2023
Red flags în relație – ce sunt, la ce duc și 10 exemple
August 06, 2023
Momentul când zici “Până aici!” și începi vindecarea
July 05, 2023
Învață să te ierți pentru a reuși să te iubești
March 23, 2023
Dacă aș avea o super putere… aceea ar fi să ajut oamenii să devină conștienți.
March 19, 2023

5 Comments

Andreea
Reply February 18, 2020

In Romania, precum si in afara, atata timp cat 'romanasii' se simt patroni, rezultatele sunt pur si simplu jenante. Mergand pe autostrada in UK am simtit in zgomot suspect de fiecare data cand faceam curba la dreapta - tipic rulment, cei apropiati mi-au zis. Am fost la service romanesc in UK crezand ca exista respect si oamenii sunt oameni, patronul chiar prieten..1000 de lire mai tarziu masina tot praf si la fiecare curba vibratii. Mers la un service din UK, cu 100 de lire masina a fost si reparata si cu RAR facut, sfaturi de intretinere si discount pt client nou. Cred ca e o cultura in Romania in a profita din necazul cuiva. Iti pare bine ca ai tras 10 lei in plus, ti-a iesit ceva, ai fraierit pe cineva.. Fara cuvinte.. Nu exista respect cand o fata merge in service cu o masina si asta nu e usor de schimbat. Ma bucur ca nu mai locuiesc in Romania. E asa linistita viata cand esti respectat si oamenii au 7 ani de acasa..

Andreea
Reply February 20, 2020

Buna, ai incercat sa faci plangere si la AD AUTO TOTAL? https://www.adgarage.ro/contact
AD AUTO TOTAL este un furnizor de piese auto, sunt o firma serioasa cu ani vechime in domeniu, nu cred ca agreaza tipul de comportament. Bafta

    Luminita Balaban
    Reply February 20, 2020

    sigur ca a ajuns si la ei. dar, desi erau de acord cu mine, au zis ca nu pot controla franciza. deci a fost degeaba.

    Gworge
    Reply April 21, 2022

    Dacă ai fi schimbat acel senzor de nivel de ulei ai fi știut preventiv ca nivelul de ulei era scăzut, iar despre faptul că busonul căzuse este doar o carcoteala a mecanicilor care au făcut constatarea, acest articol este doar o carcoteala a unui client care a refuzat sa schimbe o piesa care arata preventiv lipsa de ulei

      Luminita Balaban
      Reply May 4, 2022

      Buna!
      Andreea, vezi ca ai adresa de email care arata ca nu esti Andreea, ci user spam.
      Apoi: cred ca tu nu ai inteles cazul, dar aia e.
      Nu, e vorba de un client la un service de incompetenti. Ai detalii in articol.
      Nu era nicio piesa de schimbat, era schimb de ulei anual, basic.
      Ms!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *