Freelancing doar cu freelanceri, nu agenție!


Când am plecat din agenție, de la statutul de Head of Digital,  multă lume m-a întrebat dacă am de gând să îmi deschid propria mea agenție de digital, acum sau mai târziu, sau dacă, cel puțin aspir la acest lucru. E drept că o parte din cei care au experiență în agenții își doresc să o dețină pe a lor, dar eu nu am avut niciodată această intenție, nu o am nici acum și, cel puțin la acest moment, nu cred că se va întâmpla nici în viitor. Modelul meu de business este diferit, iar strategia pe care am adoptat-o de la început rămâne în picioare, după un an și jumătate de când sunt freelancer deoarece mi se pare eficientă, fără bătăi de cap birocratice și fără a-mi tăia singură aripile. Pe scurt, consider că dacă aș alege să am o agenție, mică sau medie, m-aș întoarce exact de unde am plecat, adică aș reveni la program fix. Și chiar dacă aș fi “șeful”, nu e ceea ce îmi doresc. În schimb, modelul pe care îl folosesc și în care cred este cel de: freelancing cu freelanceri subcontractați.

Freelancing cu freelanceri subcontractați

Studiile spun că, până în 2030, 30% din populație va lucra remote, asta înseamnă că acei oameni nu vor mai avea un birou fizic fix, ci vor putea să își facă treabă de oriunde din lume. În România suntem încă la început și există enorm de multă reticență din partea angajatorilor. Și îi înțeleg de multe ori, deoarece cred că sunt mulți cei care nu fac nimic dacă nu sunt supravegheați și împinși de la spate. Consider că nu sunt mulți cei care și-au descoperit pasiunea și au făcut din asta un job, așadar pot empatiza cu managerii care nu dau voie angajaților să lucreze de acasă sau din cafenele. Dar, știu că sunt tot mai mulți freelanceri foarte ambițioși, dornici de perfecționare, cu multă experiență sau cu dorința de a învăța și a reuși pe cont propriu. Aceștia sunt și cei pe care eu, la rândul meu, îi contractez, atunci când am nevoie de ei pe un proiect.

Concret, cum funcționează modelul meu de freelancing: într-un proiect mai complex pe care eu îl iau, cum ar fi o Strategie de Digital, am nevoie de: graphic designer pentru simulări, uneori de Copywriter pentru un headline, câteodată de un specialist Google pentru un forecast și o analiză mai detaliată. Pe alte proiecte sunt Digital Project Manager și o să apelez la un IT-ist, un graphic designer și un Social Media Junior. Foarte rar țin la mine toate taskurile deoarece am învățat în timp să deleg și să mă focusez pe ceea ce îmi place și îmi aduce cele mai mari venituri. În plus, am nevoie de un sfat de expert pe anumite bucăți, una dintre ele fiind cea de Google Ads. Comunicăm prin email și drive, cu un brief concret. Nu ne întâlnim niciodată fizic, ci doar pe Skype dacă este nevoie. Așadar, freelancerii care lucrează cu mine pot fi oriunde în lume. Nu mă interesează nici unde sunt, nici cât și când lucrează, atât timp cât respectă deadline-ul propus și livrează calitativ.

Cred că modelul de colaborare între freelanceri este unul extrem de benefic pentru toate părțile. Clienții plătesc ]mai puțin decât în agenție, freelancerii au mobilitate și șansa de a selecta pentru cine și când lucrează, există o disponibilitate mai mare, timp mai scurt de implementare și, aș spune eu, mai multă creativitate deoarece nu există presiunea și stresul din birou, nici corvoadă unui program fix. Eu consider că poți reuși ca freelancer în România, mai ales când ești specialist într-un domeniu care ține de digital și poți avea clienți de oriunde din lume, fără a te limita la piața locală. Și mai cred într-un viitor în care agențiile vor renunța la sedii opulente pentru a se mută în huburi unde angajații vor veni uneori, iar un mare procent din oameni vor fi freelanceri subcontractați. Vom vedea însă ce va spune timpul. Totuși, am intrat cu bine în al doilea an de freelancing și cu fiecare zi care trece simt că am luat cea mai bună decizie!

  • January 12, 2020
-->

Poate te interesează

Lecții din cei 6 ani pe cont propriu, de la freelancer la antreprenor
September 05, 2024
De ce ții cont înainte de a face un website + componentele sale
November 29, 2023
5 ani de antreprenoriat – 5 lecții esențiale
October 17, 2023
S-a lansat “START în freelancing în digital” – program 1 lună
September 19, 2023
De ce să participi la Training Intensiv Facebook & Instagram Ads
August 09, 2023
Câteva recomandări pentru antreprenori înainte de a-și pune brandul în online
July 03, 2023

2 Comments

Andra
Reply January 14, 2020

Te-am descoperit recent si apreciez mult insight-ul postarilor tale. Rezonez cu subiectele si povestile, mai ales ca, de relativ recent am lasat agentia in spate si pasesc, cand cu mult entuziasm, cand cu teama pe taramul freelancing-ului. O provocare cu care ma confrunt acum este forma de organizare dpdv administrativ-juridic si mi-ar fi placut sa vorbesti si despre asta in articolul de mai sus. Tu sub ce forma lucrezi? Ai ceva sfaturi aici? Multumesc!

    Luminita Balaban
    Reply January 16, 2020

    eu am PFA de aproape 6 ani si raman si la asta in 2020. Nu am abordat tema deoarece nu ma consider experta si nu am experienta ca si SRL versus PFA, deci nu as putea sa dau sfat. ce pot spune: discuta cu un contabil si analizati impreuna ce ti se potriveste.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *