Poate 2019 va fi despre naturalețe în Social Media. #farafiltredupademachiere


Nu știu dacă sunt eu prea mult băgată în tot ce înseamnă online ori dacă își spun cuvântul cei peste 10 ani de când sunt pe rețele sociale , dar simt că, atât în ceea ce mă privește, dar și pentru ceilalți, există o saturație și o tendință de a respinge orice este “contrafăcut”, prefabircat, prea aranjat, photoshopat sau cum vreți voi să îi mai spuneți. Și cred că vine firesc, după ani buni în care am observat cum se creează vedete de internet peste noapte, cum se promovează un prost gust similar cu ceea ce se întâmplă în emisiunile mondene de pe TV, cum vinde orice are sclipici și cum ideea de perfecțiune a luat-o razna, de când cu aplicații accesibile oricui prin care clipurile și pozele de pe rețele de socializare te pot face să arăți impecabil.

La începutul anului m-am gândit să iau o pauză de la social media pentru a vedea cum se simte sevrajul. Apoi am realizat că nu am cum, deoarece din asta trăiesc, deoarece oricum aș fi conectată, chiar dacă îmi închid conturile proprii. Așa că am decis să renunț momentan la idee, dar dorința rămâne. Pe de altă parte, am avut câteva discuții pe acest subiect cu persoane cu joburi total diferite și cred că fiecare dintre ei a ajuns la aceeași lehamite. Nu mai e cool să urmărești cuplurile cu poze ireale pe Instagram, nici să ai un profil de fashionistă. Chiar și aceste prințese ale rețelelor de socializare au înțeles asta (o parte dintre ele) așa că postează din spatele scenei, cu precădere pe stories. Și e ok. Îmi dau seama că nu se vor întâmpla minuni în câteva săptămâni, dar cred că la final de an vom vorbi despre oameni care au avut curajul să fie reali, să se arate privitorilor fără filtre, despre subiecte puțin mai profunde decât nuanțele de fond de ten.

TOT ceea ce se vede în social media este fantezie!

În mod cert îmi voi edita în continuare pozele pe care le urc, deoarece mă pasionează acest subiect. Dar, mi-am învățat lecțiile de viață și vreau să spun oricui are ochi de auzit că tot ceea ce se vede în social media este fantezie. Nimeni nu are o viață atât de glam ca pe Insta, nimeni nu are ten perfect, femeile nu arată dimineața ca în fotografii. Poate acesta este și motivul pentru care eu nu ies cu nimeni “de pe net” în principiu, deși am mai avut și erori. Se creează percepții greșite, de o parte și de cealaltă, ceea ce e firesc, dar care față în față pot aduce dezamăgiri. Bine, să fiu sinceră, eu nu cred nici în discuții cu necunoscuți pe subiecte personale din spatele unui ecran, nu îmi place Tinderul, nu pot înțelege cum unii oameni trimit poze în ipostaze indecente pe chat și așa mai departe. Dar poate și eu exagerez. Rămâne însă esențialul: social media este o iluzie, iar ceea ce văd ceilalți acolo nu poate fi niciodată ceea ce este în viața reală. Asta nu deoarece cel care postează este ipocrit, ci deoarece fiecare din noi privim prin prisma propriilor cunoștințe, prejudecăți, dorințe, credințe.

Îmi doresc că 2019 să fie despre naturalețe în social media, pe cât posibil. Am început o provocare pe stories pe #farafiltredupademachiere în care am provocat câteva femei să arate cum arată ele în acel moment fără filtre. Sigur că unele o vor face, altele nu. Mi-ar plăcea să intrați în joc, să îmi dați un tag și să îmi spuneți dacă și voi vreți ca anul acesta să scăpam de tot ceea ce este fake, să ne îndreptăm spre oameni, să vedem ce și cum gândesc, să punem accent pe dezvoltare sufletească și spirituală, mai mult decât pe branduri, pe “perfecțiunea” chipului și pe retușuri făcute cu aplicații care scot orice rid, cearcăne, orice por și uneori ne transformă cu totul în ceva ce nu suntem și nu vom deveni în veci!

 

  • 88
    Shares
  • January 16, 2019
-->

Poate te interesează

Câți bani să bag în reclame pentru a avea rezultate? – antreprenorul întreabă
July 26, 2024
Câteva recomandări pentru antreprenori înainte de a-și pune brandul în online
July 03, 2023
Cum crești artificial un cont de Instagram
October 29, 2019
Cum se lucrează cu Influencerii
September 30, 2019
Ce pierzi atunci când nu ai o Strategie de Digital pentru brandul tău
August 15, 2019
În 2019 brandurile trebuie să devină mult mai responsabile social
January 24, 2019

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *