4 ani pe cont propriu, de la freelancer la antreprenor


Pentru mine, luna octombrie este specială, mai ales este și ziua când mai împlinesc un an. În același timp, mai adun un an și de când sunt pe cont propriu. Și nu îmi vine nici mie cred am ajuns la 4 ANI. S-a schimbat totul de la primii pași și până acum, cu precădere legat de mine, de la modul de a gândi, de a negocia, de a delega munca, de a vedea perspectiva de business până la modul de lucru efectiv și implementare. Am pornit în 2018 fară un plan sau economii, așa cum am povestit și în cartea pe care am lansat-o la începutul celui de-al patrulea an, în noiembrie 2021 – “Freelancing de la zero la SUCCES”. Nu îmi doresc reiau tot parcursul, ci doar marchez asumarea antreprenoriatului. Mi-a fost greu zic asta, deși mi se spunea mereu acest lucru îl fac deja, cu sau fară voia mea. Azi, când am deja o echipă de freelanceri de 3 ani de zile, mai multe direcții de business sub aceeași umbrelă: traininguri, clienți recurenți, consultanță, public speaking, eBook-uri, cartea, sunt confortabilă numesc antreprenor. Iar diferențele sunt mari, mai ales de set up al minții, de responsabilitate, de multitudinea de activități care apar odată ce îți dezvolți ecosistemul.

Ultimul an din cariera mea a fost total diferit de ceilalți, mai ales că au existat situații neașteptate – pandemie, război și criză economică. Acest lucru a însemnat și dezechilibru, dar și multiple oportunități în digital. Dar, ceea ce am schimbat total la mine a fost organizarea, astfel:

  • am mapat mai bine procesele, desi mai este de lucru, cu precadere cand discutam de clienti noi sau de schimbari in echipa mea.
  • am delegat mai multe activități și m-am focusat pe proiectele mai mari de project management, strategie, dar și pe a gândi produse digitale pentru brandul meu personal, care nu sunt legate de agenția cu freelanceri seniori pe care o conduc.
  • am încercat nu mai lucrez în weekend și nu mai mult de 8 ore pe zi, deși au fost poate prea multe excepții, mai ales când sunt multe proiecte care ies live, echipe de la client noi, lucruri urgente care, din punctul meu de vedere, trebuie supervizate atent și nu este ok fie lăsate “pe luni”.
  • am lucrat la structura agenției cu freelanceri seniori pe care o anunț curând și am mapat valorile brandului pe care le-am transmis membrilor echipei mele. Nu conștientizam înainte cât este de relevant acest lucru, dar oamenii de lângă tine sunt esențiali. Dacă nu aveți aceeași viziune, nu mergeți în aceeași direcție, nu aveți chiar și aceeași energie bună, nu doriți creșteți spre un scop comun, atunci nu va funcționa. Și e perfect ok lași oameni plece pe drumul lor pentru astfel ai șansa de a-i aduce alături de tine pe cei potriviți.
  • am lansat produse adiționale lucratului în agenție (Printre serviciile oferite: Strategie digital, websiteuri de la flow până la trackinguri, SEO, Fb și Google ads, content și altele…). În acest sens, am făcut 2 eBook-uri special gândite, unul pentru freelanceri, unul pentru antreprenori. Acestea pot fi comandate aici. Plus, o carte pentru freelanceri actuali, dar mai ales pentru cei care au nevoie de curaj pentru a demara. Cartea poate fi comandată oriunde în țară, doar în format fizic – aici.

  • am ales nu iau un birou închiriat, ci dau libertate totală oamenilor din echipa lucreze când și de unde vor, dar respectăm deadline-uri, nu ratăm nimic și facem totul bine pentru clienți. Eu personal am lucrat din peste 20 de țări și câteva orașe din în România ultimii ani. Decizia rămâne în picioare.
  • am înțeles este esențial pui limite clare, tuturor parților cu care lucrezi, legate de modul de a lucra, mod de comunicare, ore de lucru acceptate și așa mai departe. Tot ce este mapat și agreat este ok și elimină viitoare bătăi de cap. Banii nu sunt totul, iar motivul pentru care am ales, atât eu, dar și colegii din echipa mea, fim pe cont propriu, este tocmai pentru a nu accepta orice, a fi ok din punct de vedere mental și a face munca cu plăcere.

Antreprenoriatul nu este deloc ușor, nimeni nu a promis acest lucru!

Mie însă mi se potrivește și sunt zilnic recunoscătoare pentru tot ce am costruit și făcut în ultimii 4 ani, pentru evoluția mea, pentru câte cunoștinte am adunat, câți oameni am cunoscut, pentru fiecare curs făcut, pentru fiecare persoană care a venit la trainingurile ținute de mine și mi-a mulțumit, pentru fiecare mesaj primit cu diferite întrebări, pentru toți clienții care îmi spun îi ajut își crească brandul în digital, dar și pentru clienții problematici care m-au ajutat văd ce imperfecțiuni am în proces și cum pot remedia situația. Sunt recunoscătoare am luxul, efectiv luxul, de a alege când trezesc, cât muncesc zilnic, ce proiecte iau sau nu, ce oameni plătesc, dau totul pentru mine ci nu pentru o companie, sunt unul dintre puținii oameni norocoși de pe planetă care câștigă bine din ceea ce face și am transformat pasiunea mea pentru digital într-un business care ajuta trăiesc o viață liberă și ofer și altora proiecte și bani. Și nu voi opri aici, e abia începutul!

O anunț curând numele agenției de digital cu freelanceri seniori. Dacă aveți întrebări sau vreți colaborăm fie pe partea de speaker, trainer sau viitor client, găsiți atât pe rețele mele sociale ori pe email!

Și da, văd tot mai multe femei antreprenor în România, super capabile, încrezătoare în ele, cu valori morale, care reușesc. Cred cu tărie în faptul atunci când ceilalți reușesc, de fapt, reușim toți. La mulți ani pentru totdeauna în antreprenoriat mie!

  • 78
    Shares
  • October 5, 2022
-->

Poate te interesează

Lecții din cei 6 ani pe cont propriu, de la freelancer la antreprenor
September 05, 2024
De ce ții cont înainte de a face un website + componentele sale
November 29, 2023
5 ani de antreprenoriat – 5 lecții esențiale
October 17, 2023
S-a lansat “START în freelancing în digital” – program 1 lună
September 19, 2023
De ce să participi la Training Intensiv Facebook & Instagram Ads
August 09, 2023
Câteva recomandări pentru antreprenori înainte de a-și pune brandul în online
July 03, 2023

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *